Livin, pseudoniem voor Marc Lambrechts geboren op 2 augustus 1952 te Wilrijk, groeide op in de stad Antwerpen. Zijn ouders wekten zijn interesse in de schilderkunst door met hem geregeld musea te bezoeken. Vooral het Koninklijk Museum Voor Schone Kunsten te Antwerpen inspireerde Livin om op vroege leeftijd te gaan schilderen. De stijlen waarvoor hij vooral in bewondering stond, waren realisme, fotografisch realisme en naturalisme. Realistische – vaak geromantiseerde haven- en stadsgezichten bleven zeer lang het onderwerp van zowel zijn eerste tekeningen en olieverfschilderijen als zijn werken in een later stadium. Het talent voor tekenen en schilderen zat hem wellicht in de genen en erfde hij van zijn grootvader aan moeders kant - François LIVIN De Bré - die hij spijtig genoeg niet gekend heeft. Uit eerbied voor die geërfde gave koos hij de tweede voornaam van zijn grootvader als pseudoniem.
Als professioneel informaticus ontwierp hij ook grafische werken zoals affiches en flyers. Maar informatica en schilderkunst waren niet gemakkelijk te verenigen en over een lange periode ontbrak de inspiratie en tijd om op een creatieve manier te schilderen. Tentoonstellingen bleven gedurende die periode dan ook beperkt tot deelname aan bedrijfstentoonstellingen en -wedstrijden.
Op latere leeftijd verdiepte hij zich in het leven en de werken van gerenomeerde kunstenaars, veelal vanuit het interbellum. Nieuwe inspiratie vond Livin in de kunststrekkingen van Bauhaus, Kubisme, Zero, Op-art.
Vanaf de eerste meer moderne creatie gaf dit hem een enorme prikkel om in die richting verder te gaan. Ook het ontwikkelen van logo’s en merknamen werd een uitdaging. Ook podiumkunsten krijgen de nodige aandacht.
Livin werkt met olieverf, acryl en airbrush, op doek en paneel. Ook in mindere mate met metaal, hout en kurk.